Söka jobb hos Experis
Hur ansöker jag en av era tjänster?
Så här söker du jobb hos oss:
- Hitta ett jobb du vill söka
Våra lediga jobb utannonseras via vår jobbsökmotor som du hittar här. Ange ett eller flera sökord i sökrutan. Ange också en plats för att hitta jobb nära dig. Du kan också välja att inte fylla i någon plats, om du vill se alla jobb vi har inom det sökord du angett, eller bara ange en plats för att se alla lediga jobb på din ort. Anger du inga sökord alls får du upp alla våra lediga jobb, från nyast till äldst.
Du kan filtrera resultatet genom filtren till vänster. Du kan ange yrkesområde, ändra ordningen på resultaten och välja att se våra konsultuppdrag eller rekryteringsuppdrag till fasta tjänster. Du kan bestämma om du vill se jobb som utgår ifrån en fast plats, på distans eller både och.
- Skicka in din ansökan
Du ansöker jobbet genom att klicka på ANSÖK NU. Då kommer du till en sida där du kan logga in på ditt Jefferson Wells-konto. Du loggar in med hjälp av Facebook, LinkedIn eller ditt konto med mailadress och lösenord. Har du inget konto klickar du på Skapa konto här. På denna sida anger du mailadress och ett lösenord. Lösenordet måste innehålla specialtecken, siffra och versal. Efter det läser och accepterar du vårt användaravtal och väljer om du vill motta karriärtips och förfrågningar om undersökningar. Klicka sedan på SKAPA KONTO. Därefter kommer du automatiskt till ansökningsprocessen för det aktuella jobbet.
Du kommer nu att få svara på några frågor om dig själv och kan ladda upp ditt CV. Då fylls många av svarsfälten i automatiskt. Gå igenom hela processen och klicka till sist på Fortsätt så kommer din ansökan in till ansvarig rekryterare. När du är inloggad kan du också söka fler jobb.
- Återkoppling från oss
Direkt efter att du gjort en ansökan får du ett bekräftelsemail från oss med mer information om vad som händer nu. Valde du att få karriärtips kommer det även dyka upp mail i ett några veckor med tips på hur du förbättrar ditt CV, vad du ska tänka på på en jobbintervjun och andra smarta tips. Återkoppling på din ansökan får du antingen via mail eller telefon.
Lycka till med din ansökan!
Har min ansökan kommit in?
Du kan enkelt se om din ansökan kommit in genom att logga in på ditt konto. Det gör du här. Under Ansökningar ser du om namnet på annonsen finns med. Gör den det har din ansökan kommit in till oss.
Vad händer när jag har skapat ett konto?
När du har skapat konto, lagt in dina uppgifter och laddat upp ditt CV hos oss blir du tillgänglig för våra konsultchefer och rekryteringskonsulter som letar efter kandidater till olika tjänster. För att öka dina chanser att få ett jobb är det viktigt att du är aktiv i ditt jobbsökande och letar efter intressanta tjänster hos oss. När du hittar ett jobb som du vill söka är det bara klicka på Ansök så följer ditt CV med automatiskt.
Jag vill veta om mitt CV laddats upp på rätt sätt
För att kontrollera att ditt CV och bilagor laddats upp på rätt sätt kan du logga in på ditt konto för att se detta. Du hittar inloggningssidan här. Ser det rätt ut för dig så ser våra rekryterare också din information. Uppdaterar du ditt konto så uppdateras det automatiskt även hos våra rekryterare.
Jag vill veta om mitt CV syns för ansvarig rekryterare
För att kontrollera att ditt CV och bilagor laddats upp på rätt sätt kan du logga in på ditt konto för att se detta. Du hittar inloggningssidan här. Ser det rätt ut för dig så ser våra rekryterare också din information. Uppdaterar du ditt konfo så uppdateras det automatiskt även hos våra rekryterare.
Hur skapar jag en jobbevakning på de jobb jag är intresserad av?
För att skapa en jobbekvaning väljer du först dina sökkriterier här vid våra lediga jobb. Därefter klickar du på SKAPA BEVAKNING FÖR FRAMTIDA JOBB nedanför sökrutorna. Fyll i din mailadress och bestäm hur ofta du vill få nya jobb till din mailkorg. Du kan närsomhelst avregistrera din jobbevakning genom att klicka på länken du kommer att få i mailet.
Jag vill kontakta en specifik rekryterare hos er
För att komma i kontakt med ansvarig rekryterare kan du se om kontaktuppgifterna finns utskrivna i jobbannonsen. I annat fall ber vi dig kontakta vår växel på 0771-55 99 20 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00. Du kan även vända dig till växeln om du söker övriga kontakter.
Vilket format på CV är bäst att använda i min ansökan?
Det format som är enklast för våra rekryterare att öppna är PDF och Word. Använder du dig av ett annat format så rekommenderar vi dig att omvandla dokumentet till en PDF för att säkra att dokumentet går att öppna.
Kan jag skicka in en spontanansökan till er?
Mina ansökningsprocesser
Jag har frågor om en specifik tjänst
För frågor om specifika tjänster vänder du dig till den ansvarige rekryteraren. Du hittar oftast kontaktuppgifter till denne under Ansök-knappen till höger i jobbannonsen.
Har du problem med din ansökan eller inloggning kontaktar du istället vår tekniska support på 0771-55 99 20 eller [email protected]
Hur ligger jag till i en viss ansökningsprocess?
Vi arbetar för att du ska få svar på din ansökan så snart som möjligt. Har du sökt en tjänst hos oss får du alltid svar senast när tillsättningen är gjord, antingen via telefon eller mail.
Hur hittar jag en tjänst jag tidigare sett på er sajt?
Du kan se om du kan hitta tjänsten på den här sidan. Finns den inte där så har ansökningstiden gått ut och det går inte längre att söka tjänsten. Leta gärna vidare och se om du hittar någon annan tjänst du är intresserad av.
Jag vill att ni tar bort mina personliga uppgifter
Problem med ditt konto
Jag kan inte spara ändringar i Mitt konto
Vi använder digital inläsning av CV, vilket innebär att ditt konto automatiskt fylls i med den information som hämtats från ditt CV. Vill du uppdatera ditt konto med ett nytt CV rekommenderar vi därför att du börjar med att ladda upp det nya CV:t och därefter justerar den information som hämtats. Testa att göra detta via dator om det inte fungerar via mobil.
Om du inte kan spara dina ändringar, trots att du gjort på detta vis, är du välkommen att kontakta oss på 0771-55 99 20 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00
Jag kan inte ladda upp mitt CV i Mitt konto
För att vi ska kunna hantera ditt CV måste du ladda upp den i något av följande format: .docx .doc .docm .xls .xlsx .pdf .pdfx .rtf .txt .wps.Har du problem med uppladdningen via mobil rekommenderar vi att du testar via dator. Rekommenderad webbläsare är Google Chrome.
Får du fortfarande det inte att fungera är du välkommen att kontakta oss på 0771-55 99 20 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00.
Jag kan inte logga in på Mitt konto
Om du inte kan logga in på ditt konto beror det ofta på att du behöver byta lösenord. På sidan inloggningssidan finns det en länk du kan klicka på för att återställa ditt lösenord.
Ibland hamnar mailet med återställningslänken i mailserverns skräppost. Se om du hittar mailet där, annars är du välkommen att kontakta oss igen på 0771-55 99 20 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00.
Jag behöver ett nytt lösenord
Ett nytt lösenord till ditt konto hittar du genom att gå till inloggningssidan och klicka på Glömt ditt lösenord.
Ibland hamnar mailet med återställningslänken i mailserverns skräppost. Se om du hittar mailet där, annars är du välkommen att kontakta oss igen på 0771-55 99 20 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00. Välkommen!