Våra tjänster inom Digital Workplace
Vi erbjuder ett antal specifika ITIL-baserade tjänster som tillsammans utgör vår Digital Workspace-lösning.
Servicedesk
Vår servicedesk är första instansen som våra slutanvändare möter hos Experis Digital Workspace. Vi tillhandahåller kundsupport inom de nordiska språken och engelska. Vid behov av andra språk kan vi i de flesta fall lösa även det med hjälp av Experis globala leveransorganisation.
Onsite-tjänster
Våra onsite-tekniker finns tillgängliga på plats hos er för att hjälpa era medarbetare fasta dagar varje vecka. De hjälper till med alla typer av IT-behov på plats i er verksamhet gällande hårdvara och mjukvara, till exempel uppdatering av enheter och installationer, felsökning och problemlösning.
Fältservice
Våra fälttekniker åker ut till slutanvändaren i de fall problemet inte kan lösas via servicedesk. Tjänsten innehåller support inom till exempel Service Requests, IMAC, incidenthantering samt Hands & Eyes. Vi är flexibla och kan anpassa våra fältservice-tjänster efter era specifika behov.
Lifecycle management
Vi hanterar era IT-produkters hela livscykel – från installation och underhåll till återvinning. Med hjälp av lifecycle management kan vi säkerställa att era enheter alltid är uppdaterade och i god funktion. Dessutom kan vi lagra utrustning och reservdelar i vårt lager för kommande behov.
Projekttjänster
Våra projekttjänster omfattar en mängd olika IT-projekt där vi ansvarar för teknik och projektledning. Det kan till exempel handla om att byta ut alla datorer på en arbetsplats eller utbyte av accesspunkter.
Det är vanligt att våra kunder anlitar oss för flera områden – vi anpassar vår lösning efter ditt behov. Har ni till exempel redan Servicedesk, kan ni lägga till Onsite-tjänster, Fältservice och/eller Projekttjänster.