Vi förbättrar Digital Workspace-miljöer

Att ha en fungerande digital arbetsplats är en förutsättning för att kunna bedriva en effektiv verksamhet. Med Experis Digital Workspace får du en kostnadseffektiv IT-supportlösning som ser till att dina medarbetare alltid har de verktyg de behöver för att kunna göra ett bra jobb. Med oss får du: 

  • Pålitlig och flexibel IT-support anpassad efter dina behov. Exempelvis IT-servicedesk med support på flera språk, IT-fälttekniker som kan åka ut till slutanvändare och stötta på plats eller onsite-support 1-5 dagar per vecka.
     
  • En flexibel och skalbar lösning beroende på dina behov.
     
  • Kunniga konsulter, tillgängliga när du behöver.
Ung blond kvinna i röd blus med surfplatta i handen

98 procent nöjda kunder

Experis Digital Workspace ger IT-support till kunder inom många olika branscher, från rikstäckande restaurangkedjor och industrier till banker och finansföretag. Vi förstår de olika behoven och har anpassat vår lösning till varje kunds unika förutsättningar. Vi levererar inte bara IT-support till svenska kunder utan kan även leverera till över 100 andra länder från Sverige. Det innebär att vi kan erbjuda våra kunder en enda kontaktpunkt (SPOC) för en svensk, europeisk eller global leverans. 

Experis Digital Workspace lägger stort fokus vid kvalitet och slutanvändarens upplevelse, oavsett bransch, vilken tjänst det handlar om eller var den är lokaliserad geografiskt. Vår senaste kundundersökning visar att 98 procent av kunderna är nöjda med den hjälp de fått. Det visar att vi verkligen gör skillnad.

Kontakta oss för hjälp med Digital Workspace

Våra tjänster inom Digital Workplace

Vi erbjuder ett antal specifika ITIL-baserade tjänster som tillsammans utgör vår Digital Workspace-lösning. 

Servicedesk

Vår servicedesk är första instansen som våra slutanvändare möter hos Experis Digital Workspace. Vi tillhandahåller kundsupport inom de nordiska språken och engelska. Vid behov av andra språk kan vi i de flesta fall lösa även det med hjälp av Experis globala leveransorganisation.

Onsite-tjänster

Våra onsite-tekniker finns tillgängliga på plats hos er för att hjälpa era medarbetare fasta dagar varje vecka. De hjälper till med alla typer av IT-behov på plats i er verksamhet gällande hårdvara och mjukvara, till exempel uppdatering av enheter och installationer, felsökning och problemlösning.

Fältservice

Våra fälttekniker åker ut till slutanvändaren i de fall problemet inte kan lösas via servicedesk. Tjänsten innehåller support inom till exempel Service Requests, IMAC, incidenthantering samt Hands & Eyes. Vi är flexibla och kan anpassa våra fältservice-tjänster efter era specifika behov.

Lifecycle management

Vi hanterar era IT-produkters hela livscykel – från installation och underhåll till återvinning. Med hjälp av lifecycle management kan vi säkerställa att era enheter alltid är uppdaterade och i god funktion. Dessutom kan vi lagra utrustning och reservdelar i vårt lager för kommande behov.

Projekttjänster

Våra projekttjänster omfattar en mängd olika IT-projekt där vi ansvarar för teknik och projektledning. Det kan till exempel handla om att byta ut alla datorer på en arbetsplats eller utbyte av accesspunkter.
 

Det är vanligt att våra kunder anlitar oss för flera områden – vi anpassar vår lösning efter ditt behov. Har ni till exempel redan Servicedesk, kan ni lägga till Onsite-tjänster, Fältservice och/eller Projekttjänster.

Fördelar med Experis Digital Workspace

Genom att välja Experis Digital Workspace får du många fördelar som gör din digitala arbetsplats enklare och bättre. Här är några av de viktigaste:

  • Glad IT-support-kille med headsetSupport på alla nordiska språk samt engelska 
    Många upplever att det kan vara svårt att förklara sitt IT-problem på engelska. Vi på Experis erbjuder support på alla nordiska språk samt engelska och har med hjälp av Experis globala organisation möjlighet att erbjuda även andra språk för att slutanvändarna ska få diskutera ärendet på sitt eget språk.
     
  • En flexibel och skalbar lösning
    Behovet av IT-support kan variera över tid. Experis Digital Workspace är en flexibel lösning som kan skalas upp eller ner beroende på aktuellt behov. 
     
  • Synliga IT-tekniker 
    Våra onsite-tekniker ser till att synas och finnas tillgängliga, vilket leder till nöjdare användare. En tekniker som åker ut för att hjälpa någon kan exempelvis passa på att gå runt på kontoret för att se om fler behöver hjälp, om du som beställare så önskar. 
     
  • Kostnadseffektivt
    Att outsourca IT-supporten är ofta en kostnadseffektiv lösning för både små och stora företag. Med vår förmåga att skala upp och ner kan vi hålla kostnaderna nere och anpassade efter just dina behov.
     
  • Erfarenhet och kompetens
    Vi har stöttat användare med IT sedan 2005 och har lång erfarenhet av att arbeta i olika miljöer och med flera typer av system. Våra tekniker hittar snabbt sin plats i ekosystemet och anpassar sig efter verksamhetens specifika krav.

ServiceNow och ITIL – större insyn och smidig hantering

Vi använder ärendehanteringssystemet ServiceNow för att hantera våra tjänster. Systemet kan enkelt integreras med era egna system och tredjepartslösningar, vilket gör det smidigt och flexibelt för både oss och er. Med ServiceNow får ni tillgång till statistik kring SLA, KPI och kvalitetsrapporter, vilket ger er en bättre översikt över våra leveranser. 

Om du har behov av enstaka supporttjänster eller lägre volymer kan vi erbjuda enklare integrationer som till exempel uppsättning av en kundportal för ärendehantering eller en mailexchange. 

Våra processer följer ITIL, Information Technology Infrastructure Library; ett ramverk som säkerställer att vi arbetar på ett standardiserat och effektivt sätt och att ni alltid får högsta kvalitet.

Få ut det bästa av din digitala arbetsplats

Vill du att din arbetsplats ska fungera smidigt utan tekniska problem som stör verksamheten? Med Experis Digital Workspace får du inte bara en IT-partner, utan en pålitlig och proaktiv lösning som ser till att dina medarbetare alltid har de verktyg de behöver. Kontakta oss idag och upptäck hur vi kan hjälpa din organisation att bli en stabil digital arbetsplats!

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snabbt vi kan.

onetrust-error

Hitta de dolda kostnaderna i din IT-support

Vad kostar det att medarbetare löser sina IT-problem själva? Fel IT-support blir snabbt kostsamt men att hitta rätt alternativ med rätt prissättning kan kännas rörigt och svårt att förstå. Ladda ned vår guide där vi går igenom fyra olika prismodeller för IT-support - med räkneexempel.

INSPIRATION & TRENDER
Jamil Danielsson, Experis Academy
Jamil är konsult på Västtrafik via Experis Academy: “Det är som att jobba – fast med stöd”

Erik Wilhelmsson, underkonsult på Experis
"Jag hjälper utvecklare att tänka som angripare" – Erik om livet som underkonsult inom IT-säkerhet

IT-support man vid dator
IT-support: Verksamheten som fungerar bäst när den inte märks